13 de març 2020

CORONACTIVITATS



https://drive.google.com/open?id=1U9bBrhv6Mj9mJ0conFbqMMW6Rt-qBAwFhttps://drive.google.com/file/d/1SCMEMFa7qEztVHIj16CZDj6FlZ63A1CX/view?usp=sharing 




https://view.genial.ly/5e81d9445384180d8dc6fa6d/game-breakout-marxem-de-viatge

Aquí teniu totes les propostes que us fem pel vostre viatge!
Gaudiu-ne molt!



Activitats i enllaços per no perdre el fil i 
no avorrir-vos massa! 😜😜

Aquí, a partir de dilluns, anirem penjant activitats per fer aquests dies que sembla que haurem d'estar-nos a casa. 

US HEM DEIXAT TAMBÉ LA CANÇÓ DE LA SETMANA A LA PESTANYA CORRESPONENT! PER CANTAR BEN FORT! Ja sabeu què diu el refrany... "QUI CANTA... ELS SEUS MALS ESPANTA!"


En cas de dubtes importants podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic amistatcs@gmail.com


Cuideu-vos,

Una abraçada molt forta! 





PROPOSTA DE DIMARTS 3 D'ABRIL
Bon dia!







PROPOSTA DE DIMARTS 2 D'ABRIL
Bon dia!
ACTIVITAT 1. RIIIIIING!!!!!

Segur que aquests dies el vostre mòbil o telèfon no para de funcionar. Us deixem a continuació una proposta: Construir-vos el vostre telèfon! Podeu només seguir les instruccions o bé provar amb diferents materials i comprovar quins són més eficaços! 
baixeu aquest fitxer⇓⇓⇓
https://drive.google.com/file/d/1ZWmyDMjxBMx9Jxg6DktZaF4JruQ7PgYD/view?usp=sharing

ACTIVITAT 2. EXPERIMENTS PER UN TUB!
Coneixeu el programa DINAMIKS? En Dani Jiménez és un científic molt particular i divertit amb qui a través del portal del Súper3 podreu contactar amb ell i fer-li mil preguntes. EP! que siguin interessants!!! 
Cada dia a les 20:40 en Dani proposa un experiment que podeu veure al canal Súper3 (TV convencional). També us deixem l'enllaç del seu programa perquè el pugueu mirar i escoltar per internet i, si us atreviu, fer algun dels seus experiments!! 
DINÀMIKS_CLUB SÚPER3


NO US OBLIDEU D'ENSENYAR-NOS EL QUÈ FEU!!! 


PROPOSTA DE DIMECRES 1 D'ABRIL 

ACTIVITAT1. CURSA AMB LES FITXES DEL PARXÍS

Bones! No sé vosaltres però a casa meva passem les tardes jugant a jocs de taula. Avui estàvem cansats del parxís i hem fet una cursa la meva germana, el meu germà i jo amb les fitxes i el taulell. La cursa ha consistit a tirar 50 vegades dues monedes. Hem registrat els salts de cada fitxa. Fixeu-vos en els resultats de la primera cursa.
 
PARTICIPANTS 
Fitxes
Salts
GERMANA
( FITXA VERDA)
Avança si surt una cara i una creu
IIIIIIIIII IIIIIIIIII IIIIIII (27)
GERMÀ 
(FITXA BLAVA)
Avança si surten dues creus
IIIIIIIIII (10)
JO
( FITXA VERMELLA)
Avancen si surten dues cares
IIIIIIIIII III (13)

  • Després hem fet dues curses més. Observeu aquests gràfics que mostren els resultats de les dues cares. Comproveu si s'han fet les 50 tirades.

La meva germana guanya sempre (fitxa verda). En 50 tirades ha obtingut la puntuació següent: 24 salts en una cursa i, 29 en l'altra.
Quants salts diríeu que farà aproximadament amb 100 tirades? I la fitxa vermella? I la blava?
- I amb 500 tirades?
- Creieu que si fessin una altra cursa, tornaria a guanyar la meva germana (fitxa verda)? Què us ho fa pensar? El segon i el tercer lloc podrien canviar? Per què?


  • La taula següent també ens ajuda a veure més clarament quina fitxa avança en cada cas. Com completaríeu la taula? Parleu-ne amb la vostra família o companys i companyes de classe.
FITXA
GUANYA QUAN SURT...
QUANTS COPS GUANYA?
EN FORMA DE FRACCIÓ
VERDA
Cara/creu
Creu/cara

2 de cada 4
2/4
BLAU
Creu/creu

?
1/4
VERMELLA
?

1 de cada quatre
?



ACTIVITAT 2. L'ATZAR
Discutiu les afirmacions següents sobre aquests jocs, tenint en compte que n'hi ha de
certes i n'hi ha de falses.



Amb quins noms heu definit les diferents possibilitats que es produeixi un fet?



PROPOSTA DE DIMARTS 31 DE MARÇ
 
ACTIVITAT1.QUI VOL FER QUÈ?

Després d’una setmana de confinament, alguns nens i nenes, farts d’estar-se a casa, ja pensen en l’estiu i busquen a internet activitats que els puguin interessar.
Quina creus que és l’activitat més adequada per a cada cas?

En Mateu té 11 anys. És molt actiu i des de petit ha mostrat característiques per ser un gran artista: li encanta fer treballs manuals, especialment crear objectes nous fent servir les mans.
La Numídia, que té 8 anys, passarà les vacances d’estiu amb l’àvia. La Sra. Júlia vol que la nena no s’avorreixi, i creu que és bona idea matricular-la en algun curset on pugui aprendre alguna cosa nova. A la nena li agrada molt dibuixar i jugar amb colors.
El Miquel i el Pep són bessons i tenen 7 anys. A l’estiu els seus pares treballen i volen que els nens facin alguna activitat al matí per passar-s’ho bé i aprendre una mica d’història.
En Moad té 10 anys. Li apassionen la natura i els jocs. Durant les vacances li agradaria fer alguna activitat al matí o bé a la tarda.





Escriu a la llibreta la teva resposta:


Mateu: lletra ______

Numídia: lletra ______

Miquel i Pol:  lletra ______

Moad:  lletra ______


ACTIVITAT 2. Trobareu una nova proposta a l'ambient de viatgers en francès. Us proposem un tour virtual en 360º a la Tour Eiffel!
 




PROPOSTA DE DILLUNS 30 DE MARÇ
Bon dia! Avui comencem amb música!

ACTIVITAT1. PERCUSSIÓ CORPORAL

Aquesta setmana us proposem de fer percussió corporal! Us animo a començar de manera individual i amb els exercicis més bàsics.
D'aquí en traureu algunes idees que, després podeu fer amb qui tingueu per casa.

No cal que els copieu; si us els inventeu i en creeu de nous serà genial! Tampoc que siguin molt llargs.

Joc de coordinació amb les mans i taula:
https://www.youtube.com/watch?v=_BQJeW_o5jM

En aquest podeu veure i escoltar diferents sons que podem fer amb el nostre cos:

SI us animeu i voleu aprofitar per copiar els ritmes,  picant amb el cos (i si no teniu veïns... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=0wuh7NPeB6Q

Petita idea de començament per a la vostra pròpia percussió:
https://www.youtube.com/watch?v=X2-GP6LV8DM&list=RD81jsEarZlPY&index=4

Molta sort, recordeu que ens podeu enviar les vostres propostes!

ACTIVITAT 2. PREPAREU LES ORELLES!
Us deixo uns enllaços de música binaural que m’agrada molt:



PROPOSTA DE DIVENDRES 27 DE MARÇ

Bon dia a totes i a tots!

Sabeu que aquest cap de setmana hem de canviar l’hora? Sabeu per què ho fem dues vegades a l’any?


ACTIVITAT 1: El canvi d'hora
A continuació us deixem una lectura perquè ho pugueu descobrir i si en voleu saber més podeu veure l'Info K. ANOTEU les preguntes amb les respostes corresponents a la llibreta, després les justifiqueu. Penseu que podeu fer dibuixos, operacions ...

QUINA ÉS LA HISTÒRIA DEL CANVI D'HORA?
El canvi d’hora es remunta a la dècada dels 70, amb la primera crisi del petroli, quan alguns països van decidir avançar el rellotge per aprofitar millor la llum natural del Sol i consumir menys electricitat (Espanya va introduir el canvi horari el 1974). El 1980, la Comunitat Econòmica Europea –de la qual Espanya encara no formava part– va publicar la primera directiva per posar ordre sobre el tema als diferents països.

·Quants anys fa que canviem l'hora? 
·Creus que podràs dormir més o menys?
·Es farà fosc més aviat o més tard?

Activitat 2: Com saber l'hora a diferents llocs del país?


Suposo que ja sabeu que aquest diumenge 29 de març haurem de canviar l'hora. El moment exacte de fer-ho és a la matinada, en la qual a les dues passaran a ser les tres. Si preveus estar dormint a aquella hora, el més còmode és avançar els rellotges abans d'anar a dormir per aixecar-te diumenge amb l’hora real.

A veure si saps respondre aquestes preguntes.

·En Manel viu a Figueres i té un amic que viu a Colòmbia. Li agradaria saber quina hora serà allà, quan aquí siguin les 9 del mati?


·La Maria, la meva germana, viu a Mèxic i allà són les 14h, és a dir, les 2 del migdia. Li agradaria saber quina hora és aquí a Figueres?


·La meva veïna ha d'anar a la Xina i el seu avió surt a les 6h del matí, el vol dura 10 hores. Quina hora serà aquí quan ella  arribi allà? 


ACTIVITAT 3: Enigma d'anglès
Per acabar, us deixem un enigma en anglès relacionat amb les hores. Esperem que el pugueu resoldre!!!   😜

PROPOSTA DE DIJOUS 26 DE MARÇ


Good morning! How are you?

Avui us proposem que visiteu el bloc d’anglès. Allà hi trobareu dibuixos animats, documentals, un programa de televisió i alguns jocs per repassar vocabulari. 


Ah! I si teniu ganes de cantar podeu escoltar la cançó del mes “Memories” de Maroon 5. Com ja sabeu el mes d’abril tindrem una nova cançó. Sabeu quina será?


Have a nice day!!!


PROPOSTA DE DIMECRES 25 DE MARÇ

Molt bon dia! 

ACTIVITAT 1: InfoK

Aquests dies segur que tots fem servir les noves tecnologies per comunicar-nos amb els qui no estan a casa amb nosaltres. Us proposem que mireu aquest reportatge sobre les xarxes socials on també ens donen alguns consells de seguretat:

Menors de 13 anys, al Facebook

Un cop vist, us proposem que el comenteu a casa:


  • Totes les xarxes socials (Facebook, Instagram, Tik Tok...) tenen les mateixes característiques o n’hi ha que són més segures que les altres?
  • Aquest gener facebook tenia 2.400 milions d’usuaris i youtube 2.000 milions. Per què creieu que hi ha tanta gent que les fa servir? 
  • Què ens aporten?
  • Preneu alguna precaució quan les feu servir? Quina? Per què?


Recordeu que ens podeu fer arribar les vostres opinions!



AMBIENTS
També trobareu una proposta per l'ambient de fusteria, però aquest cop podeu fer servir altres materials com cartró o altres objectes.

Endavant!

PROPOSTA DE DILLUNS 23 DE MARÇ


Bon dia a tots! com ho porteu això???


ACTIVITAT 1: InfoK


En aquests dies de confinament l’InfoK es pot veure 4 vegades al dia: a les 10h00 del matí, a les 13h30, a les 19h30 i a les 20.30. Convida els teus familiars a seure al sofà i compatir el programa amb tu.

Tens ganes de treballar? Doncs agafa la llibreta! De totes les notícies, escull la que t’ha agradat més o t’ha cridat l’atenció i escriu un text d’entre 50 i 100 paraules on expliquis de què tracta. No oblidis el títol i recorda que ha d’haver-hi una introducció, un nus i un desenllaç.



També pots mirar el programa online. Clica l’enllaç!!



 

AMBIENTS

També trobareu una proposta d'inventors a la pestanya d'AMBIENTS.
Esperem les vostres fotos!

Si passeu per la cançó de la setmana en trobareu una de nova! A ballar una mica???



PROPOSTA DE DIVENDRES 20 DE MARÇ


Molt bon dia, la primavera ja és aquí! Sabeu quins són els avantatges d'aquesta estació de l'any? 

ACTIVITAT1: AMBIENTS

Us deixem a la pàgina d'AMBIENTS (la trobareu a dalt) algunes propostes per aquest cap de setmana. 

AMBIENTS

RECORDEU que volem rebre fotos per tal de saber com us van quedant les coses 😏


PROPOSTA DE DIJOUS 19 DE MARÇ


ACTIVITAT1: #FAMILYCHALLENGEAMISTAT 
Us proposem que amb les vostres famílies practiqueu alguna figura d'ACROSPORT/ACROGIMNASIA. Us deixem un munt de figueres per tal que les pugueu realitzar a partir de la combinació de piràmides humanes, salts acrobàtics (ALERTA AMB EL MOBILIARI DE CASA 🙈 ) i/o elements coreogràfics.

Ens agradaria rebre fotos o vídeos amb un petit comentari explicant anècdotes divertides! ÀNIMS 💪💪💪 

Si voleu us podeu valorar l'activitat 😉 en el següent enllaç:
AQUÍ ⬇⬇⬇⬇⬇





ACTIVITAT 2: USA EL COCO
Què us sembla si durant el dia entreu al web de usa el coco? A nosaltres el que més ens agrada d'aquesta pàgina són les piràmides

ENTRA AL WEB⬇⬇⬇⬇⬇




PROPOSTA DE DIMECRES 18 DE MARÇ.

ACTIVITAT1: UNA RECEPTA
Després de passar un dia movent el cos i pensant amb menjar saludable... trrrrr..trrrr....trrrr... arriba una SÚPER RECEPTA AMB MOOOOLTA MANTEGA, ÀNIMS!!!😅😂😂😂
Us deixem la recepta escrita i un àudio amb els passos. It is in english!!!
ÀUDIO

DESCARREGA LA RECEPTA ⬇⬇⬇⬇⬇
https://drive.google.com/file/d/1dV3bxDcRZ2x3V1caIbX1od_g_ZRbxuXR/view?usp=sharing

Feu fotos de com us han quedat! Podeu fer les formes que més us agradin! IMAGINACIÓ AL PODER!

ACTIVITAT 2: QUATRE CÀLCULS

Aquesta recepta està pensada per 4 persones... 

Però la meva cosina que viu sola a Barcelona m'ha demanat si la puc ajudar... Diu que per ella aquesta quantitat és massa. Quina quantitat de sucre cal per fer la recepta per una sola persona? 

I llavors al whatsapp de la Family ha sortit la Tia Antònia i m'ha dit que ella voldria saber quina quantitat de mantega haurà d'utilitzar si vol fer galetes pels seus 8 nets.

La Carla, la meva neboda, li ha demanat a la seva mare si en podrien fer pels 24 nens/es de la classe el dia del seu aniversari!!!! Quanta farina necessitarà? 

M'AJUDEU? Apunteu les respostes a la llibreta i justifiqueu-la. Podeu fer dibuixos per explicar-ho, fotos, croquis... el que us faci falta!

ACTIVITAT 3: PROPOSA TU UNA RECEPTA.

Ben segur que sou uns cuiners i uns pinxes excel·lentíssims!!! Si teniu alguna recepta i aquests dies la feu amb els pares, mares, tiets/es, germans/es o mascotes en general... 😜la podeu compartir al grup de la vostra classe per donar idees als compis! 

 
PROPOSTA DE DIMARTS 17 DE MARÇ.
Avui toca una mica de moviment... tants dies a casa ens encarcararem!

ACTIVITAT 1: A MOURE EL COS!



ACTIVITAT 2: TODOS JUGAMOS. Català.
Us deixem un conte PER LLEGIR sobre hàbits saludables. Al final té tot d'activitats... nosaltres hem pensat que no cal que les feu, però qui en tingui ganes endavant! Les pot fer a la llibreta o en un foli. 
El que sí que ens sembla interessant és que durant tot el dia anoteu ALLÒ QUE MENGEU AVUI per esmorzar, dinar, berenar i sopar... i si algú fa ressopó també!


DESCARREGA EL CONTE ⬇⬇⬇⬇⬇
https://drive.google.com/file/d/1TvZKo-5RkeKbFjjMAseFGUk3Ex2bt8dU/view?usp=sharing


PROPOSTA DE DILLUNS 16 DE MARÇ.

ACTIVITAT 1: ONE SMALL STEP 



Este bonito corto nos enseña la importancia de creer en uno mismo y no desistir ante las adversidades.
¡Un corto para dialogar en casa con tu familia!

¿Creéis que cumplir los sueños/metas, depende de un@ mism@?
¿Nuestros familiares son una ayuda importante para alcanzar estas metas?
¿Pensáis que si nos esforzamos y somos insistentes podemos llegar lejos? ¿Dependerá de algo más?
No dejemos que las cosas pequeñas nos afecten, la idea es mejorar día a día




ACTIVITAT 2: LABORATORIO DE LA IMAGINACIÓN 

Aquí va la segunda actividad…Como siempre, debéis hacer las tareas en la libreta, en un folio en blanco o descargando el pdf que encontraréis más abajo. 

  • Con esta actividad ha llegado el momento de empezar a jugar con las frases, ya que como sabéis, con palabras sueltas no hacemos gran cosa. Os proponemos que escribáis tres situaciones distintas con los elementos que contiene el bote...¡a ver en qué situación pones a tu protagonista! 



DESCARGAR FICHA ⬇⬇⬇⬇⬇

ACTIVITATS DE MÚSICA PER TOOOOTS AQUESTS DIES!



  • Alumnes de 5è: 

Teniu el dossier de Cantània Virtual a casa:
          · Anar pintant les veus del Cor 1 i Tutti de tot el dossier
          · Repassar les cançons que ja hem treballar a casa, des de la 1 a la 6. Aquí us
            deixo l'enllaç de les cançons perquè aneu cantant.
              https://www.youtube.com/playlist?list=PLtlmtT5fn4zGNlpMWU78yC7elLV5CDk6N
      
         · També podeu començar a aprendre i a respassar els moviments escènics:
             https://www.youtube.com/playlist?list=PLm93fkbbQI-djV6eTRGXzrTXuij3mahHX


  • Alumnes de 4t: 

Us proposo aquest paquet d'activitats de Aprendo música. Les podeu anar fer aleatòriament, ja veureu que són jocs per a poder jugar amb les notes musicals.
https://aprendomusica.com/ 


  • Alumnes de 6è:

Estem acabant el projecte de "Quina música posen a les botigues i per què?"
             · Podeu anar pensant en les conclusions que en traurem de tot el material
               que hem recopilat i que us deixo enllaçat aquí: drive 1 - drive 2
             · Us deixo un article que podeu anar mirant i on veurem molts dels estils de
               música que han aparegut al projecte i d'altres que hem tingut al llarg de la 
               història.



  • TOTS: Per a crear, relaxar-se amb els auriculars i jugar creant composicions que us agraden, us deixo l'enllaç d'aquesta magnífica web:


https://www.incredibox.com/

              





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada